רמקולים מוגברים – כיצד לבחור את הרמקול הנכון?

רמקולים מוגברים – כיצד לבחור את הרמקול הנכון?

אז החלטתם לשדרג את מערכת ההגברה הביתית, ולרכוש רמקולים מוגברים, אך בתור צרכנים ממוצעים הידע שלכם בנושא הוא לא גבוה ואתם תלויים בחסדיהם של המלצות המכרים, משפחה או אנשי המכירות. כמו בכל עניין אחר, על מנת שתבצעו רכישה שהיא טובה עבורכם כדאי להגיע מוכנים ועם קצת ידע על מנת שתקנו את הרמקולים המוגברים המתאימים ביותר לצרכים שלכם.

רמקולים מוגברים – אנטומיית הרמקול

בכל רמקול מוגבר יש את הדרייברים (אלמנטים), שלמעשה מה שקורה בהם הוא רטט בין שני מגנטים מברזל שבמרכזם עומד סליל נחושת המייצר שדה מגנטי ומזיז את הרמקולים בהתאם לתדרים שונים.

רמקולים מוגברים – סוגים שונים של דרייברים

ברמקולים מוגברים יש לפחות שני סוגי דרייברים, אחד מהם הוא הוופר והשני והוא טוויטר. הוופר אחראי להפקת הצלילים הנמוכים (צלילי הבס) כאשר הטוויטר אחראי להפקת הצלילים הגבוהים (טרבל). בעקבות תפקידו של הוופר להפיק צלילים נמוכים יותר שהם גם צלילים עמוקים ועוצמתיים יותר, גודלו הפיזי גדול מאשר הטוויטר. אלו הם הדרייברים הסטנדרטיים לרמקולים מוגברים.

אם תרצו רמקולים מוגברים שמפיקים צלילים עשירים יותר, אז יש צורך בדרייברים נוספים ואלו מגיעים בדרך כלל במערכות הגברה יקרות יותר. הדרייבר השלישי אחראי לצלילי המיד שהם הצלילים הנמצאים בין הצלילים הנמוכים לצלילים הגבוהים וגורמים לרמקולים המוגברים להיות עשירים הרבה יותר מאשר רמקולים עם רק שני דרייברים.

רמקולים מוגברים – תיבת התהודה של הרמקולים

תיבת תהודה היא הקופסה שבתוכה יושבים הדרייברים. היא עשויה בדרך כלל מלוחות סיבית, היא אטומה ומכילה בתוכה חומרים שונים על מנת לאזן את הרעד של הרמקולים, בדרך כלל החומרים הם סיליקון או ספוגים.

רמקולים מוגברים – טיפים לרכישה נכונה

1. רכשו רמקולים עם עוצמת שמע מספיק גבוהה לצרכים שלכם ואף ליותר, שלא יהיה מצב שתרצו להרים בווליום והרמקול שלכם לא ישמע טוב.

2. קבלו הדרכה מקצועית בחנות איך לכוון את הרמקולים המוגברים על מנת להוציא מהם איכות סאונד מיטבית.

3. בחרו יחס בין סיגנל לרעש מספיק גבוה לווליום שאתם חושבים שתשתמשו ברמקולים בהם. ככל שהיחס גבוה יותר כך ניתן להעמיד את הרמקולים במצבי ווליום גבוהים יותר.

4. כאשר מדובר ברמקולים מוגברים, עדיף להשקיע סכום גבוה ולעשות רכישה טובה לטווח הרחוק מאשר להשקיע פחות על רכישה שעלולה לאכזב אתכם אחרי זמן קצר. רמקולים מוגברים נותנים תמורה למחיר וככל שתשקיעו יותר תקבלו מוצר איכותי יותר.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest