מקרן ומסך – כך תהפכו את סלון ביתכם לבית קולנוע

החלטתם להצטרף לאלפי האנשים המאושרים שצופים בסרטים בבית בחוויה קולנועית כמעט זהה למקור. מעולה! אך הלכתם לחנות למטרת רכישת מסך ומקרן, ונתקלתם בהמון המון מותגים וסוגים והתבלבלתם. אין בעיה פה נעשה לכם סדר ונסביר לכם איך לבחור מסך ומקרן שמתאימים עבור הצרכים שלכם, על מנת שתהיה לכם חווית צפייה מושלמת ככל האפשר וגם תחסכו כמה שיותר כסף.

מקרן ומסך – מה קיים בשוק

מקרנים שונים מאוד אחד משני באיכותם. ישנם מקרנים פשוטים זולים וקומפטקטיים שמתאימים בעיקר להקרנה באיכות פשוטה, שמתאימה למשל להקרנת מצגות באירועים עסקיים ועוד. לעומת זאת, יש מקרנים שמתאימים יותר לצפייה איכותית בסרטי קולנוע ואלו המקרנים שאלפי אנשים בוחרים להציב בביתם.

המקרנים מציגים מפרטים שונים שבאים לידי ביטוי בהבדלי מחירים של אלפי שקלים. כאשר אנו באים לבחור מקרן כדאי מאוד לדעת מה תהיה סביבת ההקרנה שלנו, מאחר ויש קשר חזק בין תנאי הצפייה לבין איזה מקרן אנו צריכים ומכאן ניתן להסיק שלא צריך את המקרן היקר ביותר על מנת להנות מצפייה בסרטים באיכות גבוהה, הכל ביחס לסביבת הצפייה.

מקרן ומסך – איך מתאימים את המקרן לחדר הצפייה

ראשית כל, על מנת להתאים את המקרן ומסך לחדר הצפייה נצטרך לדעת מה גודל התמונה המבוקש שאנחנו רוצים לייצר על ידי המקרן. גודל התמונה הוא פונקציה של מרחק הצפייה מן המסך ומרחק ההתקנה של המקרן מן המסך. ככל שנצטרך תמונה גדולה יותר כך נצטרך להתקין את המקרן רחוק יותר מהמסך ולהפך. כמובן כל זאת בהתאם למידות החדר בהם נבצע את ההקרנה.

 שנית, נצטרך לקחת בחשבון איפה נתקין את המקרן. מקרנים אפשר להתקין צמוד לתקרה בתצורת התקנה קבועה, או להניח אותם על משטח כמו שולחן. ההתקנה צריכה לקחת בחשבון את זווית הצפייה, נתקין את המקרן על מנת שייצר זווית צפייה אופטימלית ביחס לישיבת הצופים.

להתקנת המקרן צמוד לתקרה יש יתרונות. המקרן נמצא למעלה, אינו תופס מקום ואינו מפריע. לעומת זאת להתקנה על משטח כמו שולחן יש גם יתרונות, המקרן אינו מקובע ואפשר לנייד אותו ולהשתמש בו בכל חדרי הבית ללא מגבלה. בנוסף אפשר לאחסן אותו כאשר אנו לא משתמשים בו, אופציה מעולה למי שמשתמשים במקרן רק לפעמים ובכך יכולים לאחסן את המקרן ללא בעיה ולשמור עליו מאבק ונזקי זמן אחרים.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest